Зараз ми живемо в період формування 5-ї хвилі кави і є декілька думок з приводу розуміння цієї концепції.
Перший варіант концепції 5-ї хвилі був розроблений консалтинговою компанією Allegra Strategies та вдосконалений на Всесвітньому кавовому порталі Allegra після двох десятиліть досліджень та аналізу кавової галузі. 5-та хвиля є кульмінацією всіх чотирьох попередніх «хвиль» розвитку кавової промисловості.
Варто нагадати також про концепції попередніх чотирьох хвиль.
Перша хвиля кави припадає на 20 століття і характеризується тим, що її споживання стало доступнішим, до цього каву вживала лише певна частина населення, тобто еліта. У першій хвилі кава перестала бути товаром для небагатьох, а стала напоєм, який продавався в супермаркетах і доступний кожному. Символом цієї хвилі є розчинна кава.
Друга хвиля характеризується, згідно з веб-сайтом Perfect Daily Grind, «зростаючою занепокоєністю щодо якості кави та спеціального досвіду». Так само, цей рух створено за зразком колумбійської кавової ікони Хуана Вальдеса, який використовувався для своїх кампаній на національному та міжнародному рівнях. Крім того, ця епоха знаменувала народження таких брендів, як Starbucks. Тут кава – це не просто напій, а щось інше, тепер це спосіб життя. Споживання кави з дому переміщується кав’ярню, де бариста вміє приготувати складний і гарний напій.
Третя хвиля характеризується любов'ю до майстерності та виходом «за межі чашки». Тут зосередили увагу на тому, звідки кава береться, як вона вирощена, спосіб її приготування тощо. Зараз споживач став більш вимогливим, став надавати цінність закулісному виробництву кави. Також саме під час цієї хвилі кавові змагання стали набувати великої актуальності, а новини про продажі певних сортів кави почали досягати рекордних цін.
Вважається, що четверта хвиля — це наука про каву. Проте багато експертів і знавців все ще стримані і вважають, що ми ще не пройшли третю хвилю. Однак кажуть, що ця ера спонукала до використання технологій і науки для кращих результатів приготування кави.
Відображення епохи, в якій ми живемо, 5-та хвиля являє собою квантовий стрибок у калібрі бачення та виконання, необхідних для задоволення бажань, потреб і прагнень сьогоднішньої дуже підкованої та технічно заангажованої тисячолітньої аудиторії та завтрашнього покоління Z.
П’ята хвиля характеризується гіперпрофесіоналізмом, оперативною досконалістю, інвестиціями в технології, навчання та програми розвитку персоналу – зрештою, підтримуючи цінні кар’єрні шляхи для нової породи професіоналів у сфері гостинності.
Успішні бренди 5-ї хвилі будуть зосереджені на бізнесі та керовані справді пристрасними лідерами, щоб пропонувати автентичні та принципові концепції, які глибоко пов’язані з кмітливою тисячолітньою аудиторією.
Другий варіант концепції 5-ї хвилі кави пропонує блогер Томпсон Оуен (Sweet Maria’s). Він каже, що ця концепція стосується переважно не світових мереж кави, чи міжнародних брендів і навіть не локальних мікрообсмажувачів. П’ята хвиля відбувається на новому етапі, вона стосується країн, які традиційно виробляли каву як сировину для експорту, людьми, які, як правило, не в повній мірі отримали вигоду від вартості своїх культур, зокрема кави. В країнах походження обсмажують власну каву, часто в дуже маленьких і локальних ростерах. Нова хвиля обсмажувачів і баристів часто примикає до районів кавових ферм або ферми знаходяться за кілька годин їзди. Інколи кавові дерева можуть буквально рости позаду магазину.
По-справжньому захоплюючим є новий синтез фермера, обсмажувача та бариста. Вони можуть бути однією і тією ж людиною! З іншого боку, між ними в будь-якому випадку є тісна координація, багато точок обміну інформацією та перехрещення в ролях. Бариста можуть самостійно вибрати та обробити каву для конкурсу. Фермери можуть мати свій власний збір для продажу. Обсмажувач або власник магазину можуть мати запит на конкретні зерна з конкретною обробкою, або можуть попросити свого фермера-постачальника налаштувати будь-який аспект збирання, ферментації або сушіння відповідно до їхніх потреб.
5-та хвиля переміщує каву від категорії грошей, схожих на товари, які є замінниками готівки, до сфери свіжих продуктів.
Тож, якою насправді буде пʼята хвиля, покаже час. Але вже сьогодні ми бачимо на власні очі, що в наші дні, як ніколи раніше, перед виробниками кави, обсмажчиками, власниками кавʼярень та баристами відкриваються майже безмежні можливості для росту, розвитку і найцікавіших творчих експериментів.
А як ви вважаєте, якою буде 5-та хвиля?
Джерела: https://www.worldcoffeeportal.com/L.../May/Explainer-What-is-the-5th-Wave-of-coffee
Перший варіант концепції 5-ї хвилі був розроблений консалтинговою компанією Allegra Strategies та вдосконалений на Всесвітньому кавовому порталі Allegra після двох десятиліть досліджень та аналізу кавової галузі. 5-та хвиля є кульмінацією всіх чотирьох попередніх «хвиль» розвитку кавової промисловості.
Варто нагадати також про концепції попередніх чотирьох хвиль.
Перша хвиля кави припадає на 20 століття і характеризується тим, що її споживання стало доступнішим, до цього каву вживала лише певна частина населення, тобто еліта. У першій хвилі кава перестала бути товаром для небагатьох, а стала напоєм, який продавався в супермаркетах і доступний кожному. Символом цієї хвилі є розчинна кава.
Друга хвиля характеризується, згідно з веб-сайтом Perfect Daily Grind, «зростаючою занепокоєністю щодо якості кави та спеціального досвіду». Так само, цей рух створено за зразком колумбійської кавової ікони Хуана Вальдеса, який використовувався для своїх кампаній на національному та міжнародному рівнях. Крім того, ця епоха знаменувала народження таких брендів, як Starbucks. Тут кава – це не просто напій, а щось інше, тепер це спосіб життя. Споживання кави з дому переміщується кав’ярню, де бариста вміє приготувати складний і гарний напій.
Третя хвиля характеризується любов'ю до майстерності та виходом «за межі чашки». Тут зосередили увагу на тому, звідки кава береться, як вона вирощена, спосіб її приготування тощо. Зараз споживач став більш вимогливим, став надавати цінність закулісному виробництву кави. Також саме під час цієї хвилі кавові змагання стали набувати великої актуальності, а новини про продажі певних сортів кави почали досягати рекордних цін.
Вважається, що четверта хвиля — це наука про каву. Проте багато експертів і знавців все ще стримані і вважають, що ми ще не пройшли третю хвилю. Однак кажуть, що ця ера спонукала до використання технологій і науки для кращих результатів приготування кави.
Відображення епохи, в якій ми живемо, 5-та хвиля являє собою квантовий стрибок у калібрі бачення та виконання, необхідних для задоволення бажань, потреб і прагнень сьогоднішньої дуже підкованої та технічно заангажованої тисячолітньої аудиторії та завтрашнього покоління Z.
П’ята хвиля характеризується гіперпрофесіоналізмом, оперативною досконалістю, інвестиціями в технології, навчання та програми розвитку персоналу – зрештою, підтримуючи цінні кар’єрні шляхи для нової породи професіоналів у сфері гостинності.
Успішні бренди 5-ї хвилі будуть зосереджені на бізнесі та керовані справді пристрасними лідерами, щоб пропонувати автентичні та принципові концепції, які глибоко пов’язані з кмітливою тисячолітньою аудиторією.
Другий варіант концепції 5-ї хвилі кави пропонує блогер Томпсон Оуен (Sweet Maria’s). Він каже, що ця концепція стосується переважно не світових мереж кави, чи міжнародних брендів і навіть не локальних мікрообсмажувачів. П’ята хвиля відбувається на новому етапі, вона стосується країн, які традиційно виробляли каву як сировину для експорту, людьми, які, як правило, не в повній мірі отримали вигоду від вартості своїх культур, зокрема кави. В країнах походження обсмажують власну каву, часто в дуже маленьких і локальних ростерах. Нова хвиля обсмажувачів і баристів часто примикає до районів кавових ферм або ферми знаходяться за кілька годин їзди. Інколи кавові дерева можуть буквально рости позаду магазину.
По-справжньому захоплюючим є новий синтез фермера, обсмажувача та бариста. Вони можуть бути однією і тією ж людиною! З іншого боку, між ними в будь-якому випадку є тісна координація, багато точок обміну інформацією та перехрещення в ролях. Бариста можуть самостійно вибрати та обробити каву для конкурсу. Фермери можуть мати свій власний збір для продажу. Обсмажувач або власник магазину можуть мати запит на конкретні зерна з конкретною обробкою, або можуть попросити свого фермера-постачальника налаштувати будь-який аспект збирання, ферментації або сушіння відповідно до їхніх потреб.
5-та хвиля переміщує каву від категорії грошей, схожих на товари, які є замінниками готівки, до сфери свіжих продуктів.
Тож, якою насправді буде пʼята хвиля, покаже час. Але вже сьогодні ми бачимо на власні очі, що в наші дні, як ніколи раніше, перед виробниками кави, обсмажчиками, власниками кавʼярень та баристами відкриваються майже безмежні можливості для росту, розвитку і найцікавіших творчих експериментів.
А як ви вважаєте, якою буде 5-та хвиля?
Джерела: https://www.worldcoffeeportal.com/L.../May/Explainer-What-is-the-5th-Wave-of-coffee
Fifth Wave of Coffee - Sweet Maria's Coffee Library
Fifth Wave Coffee. I stake a claim on where it will come from, even while I don't like this whole "wave" thing ...
library.sweetmarias.com