Нещодавно в Україні відбувся Національний кавовий чемпіонат і ми хочемо познайомити вас з людьми, які в цьому році стали чемпіонами України з різних кавових дисциплін. Саме ці люди невдовзі поїдуть представляти Україну на світовий чемпіонат, що відбудеться вже через кілька місяців, тож підтримка від вас зайвою не буде.

Першим було інтерв’ю з чемпіонкою категорії лате-арт, а сьогодні ми познайомимо вас з Чемпіоном категорії обсмажування кави.

Ігор_1.JPG


1. Розкажіть про себе. Як давно працюєте з кавою, з чого починали?

Вітаю) я Ігор Процько, співзасновник та обсмажчик Три Міссісіпі та контроль якості у Кофемаксгрін.

Моя історія знайомства з кавою почалась вже у свідомому віці. Так сталось, що через хворобу мені не радили пити каву коли я був підлітком, тому я не був фанатом «3 в 1» та не починав ранок з кави. Але 12 років назад в Маріуполі я влаштувався працювати в кавʼярню з власною обсмажкою та одразу познайомився зі свіжою та смачною кавою. Відтоді почав свій шлях обсмажчика, зустрів багато цікавих людей, переїхав до Києва та встиг попрацювати на новітніх виробництвах з обсмажки кави, з класним обладнанням. Під час ковіду мав багато вільного часу та бажання глибше зануритись у якість зеленої кави, способи обробки та їх впливу на смак чашки. З того моменту співпрацюю з Кофемаксгрін. За цей період часу ми вже встигли оцінити близько 8 тис зразків кави з усього світу.

Ігор_3.JPG


2. Що вас найбільше надихає у кавовій сфері, а що подобається найменше?

Надихає робити людям смачно, щоб вони насолоджувались кавою, надихає постійне зростання культури. Найменше подобається ціновий демпінг, через що малі кавʼярні зазвичай мають іншу стратегію бізнесу та продають багато низькоякісної кави.

3. Чи часто берете участь в чемпіонатах, якщо так, чи раніше займали призові місця?

Це не перший мій чемпіонат обсмажки. Свій перший досвід учасника я отримав у 2017 році на чемпіонаті з обсмажки кави, який проходив на Арт заводі Платформа. Каптейстінг взагалі, щось вже без чого не проходить рік). Участь у чемпіонатах SCA взагалі цікава та хвилююча подія де ти можеш зустріти колег, друзів та гарно провести час.

4. Яку каву дають на чемпіонат з обсмажки? Це якісь вишукані зразки, чи просто базова кава?

Кава повинна підходити під регламенти чемпіонату, тому чогось особливого я не зустрічав. Зазвичай це складана кава, з дефектами з котрими треба працювати щоб з неї щось вийшло смачне).

5. Розкажіть про вашу освітню групу в Телеграмі, а також про "Три Міссісіпі”. Чому така назва, хто ще у вашій команді та де придбати цю каву?

Про Вмикай Чайник можна почитати на самому каналі у телеграмі це освітній проект котрий трохи розширює знання про обробку приготування або виробництво кави, а про Три Міссісіпі розповім детальніше. Хто така Три Міссісіпі? Це дівчина коріннями з нативної Америки. За звичаями індіанці отримують своє імʼя від тваринного світу, але ми вирішили дати їй імʼя від природи. За її довге, чорне, смоляне волосся. Це три річки Міссісіпі що сплелися в її косицю.

Три Міссісіпі – це в майбутньому освітній проект про природу, географія, мандри, мистецтво і крафтярство. Також це обсмажка фільтр кави з невеликим вибором, але найцікавішої кави на ринку. Ми смажимо та продаємо каву людям котрі цікавляться та готують каву вдома. Наша кава підходить для приготування будь якими методами крім еспресо.

Ми маємо дві лінійки кави: в пляшках — кава для щодення, котра не пересікається смаковими профілями та країнами. Також ця кава гарно смакує та контрастує між собою в парах. Кава в банках в маленькому обʼємі — не на кожен день і може здивувати абсолютно не кавову людину. Це можуть бути якісь інфʼюзи як сьогодні, а може бути дорога, чиста за смаком кава, котру зустрічаєш далеко не часто. Ми маємо маленький склад кави, для того щоб постійно оновлювати її варіативність. Смажимо 2 рази на тиждень з тим, щоб кава у вас вдома була завжди свіжою.

Ми намагаємося зменшувати навантаження на довкілля від нашого бізнесу, тому наскільки це можливо застосовуємо екологічні рішення в нашій справі. Наша пляшка зроблена з переробленого пластика та ми намагаємося зробити так, щоб вона якомога довше не опинялася на смітнику чи переробці. Кришки збираємо та поки думаємо як їх використовувати далі. Наша металева банка має харчове нанесення з середини та пройшла ISO сертифікацію. Всі обкладинки на банках зроблені з переробленого на 50% паперу та кожен малюнок – це існуюче місце на мапі нашої планети.

Всю нашу упаковку ми намагаємось повертати та використовувати знову після зовнішньої та внутрішньої обробки. Повернути можна курʼєру чи Новою Поштою за наш рахунок від 3-х одиниць упаковки.

Наразі замовляння ми приймаємо через Телеграм бот, але вже скоро зʼявиться сайт та міжнародна доставка. У нас є безкоштовна доставка в межах Старого Міста та Подолу, а поштою відправляємо по всій країні. Також в боті починають зʼявлятися рецепти по приготуванню кави від самих простих типу Чашки до більш складних.


6. Якій каві віддаєте перевагу особисто?

Мене приваблює свіжа обсмажена арабіка, без дефектів у смаку. Зазвичай це воронка або фільтр.


7. Чи можете назвати тенденції, які зараз є в Україні в плані споживання кави, або кавової галузі загалом?

Тенденція заміни робусти на арабіку, через дефіцит на ринку. Нові варіанти швидкого приготування кави, сублімація, концентрати, кавові напої у пляшках. Нове життя спешелті блендів (але не точно).


8. Багато кінцевих споживачів кави взагалі не уявляють, яким чином до нас потрапляє зелена кава.
Розкажіть, будь ласка, про це.
Як змінилась логістика після початку повномасштабного вторгнення, які ризики, окрім фізичного знищення складу зеленого зерна є?


Якщо розповідати, що змінилось то потрібно трохи мати уявлення як працювало, додам трохи контенту формату Вмикай Чайник).

шлях кави.jpg


Якщо ми говоримо про якісну зелену каву, то її знаходять та везуть без змін. Але є ускладнення у логістиці, починаючі з довшою доставкою зразків зеленої кави, до блокування проходу судів у червоному морі та кордонів фермерами у Європі. Свіжі Ефіопія та Кенія можливо будуть з затримкою😅.

9. Ми знаємо, що в кожній країні, або регіоні, є свої особливості кавового ринку, тож, як ви вважаєте, це споживачі формують ці тенденції, а ростерії під них підлаштовуються, чи, скажімо, ростерії "диктують моду"?

Моя думка, що споживач сам дає запит на то, що він хоче. Від того і пропозиція, але воно все сильно повʼязано з рівнем життя у регіоні.

Дякуємо за цікаве інтерв’ю та бажаємо Ігорю перемоги на світовому конкурсі!​