Вітаю вас, добрі люди !

Скільки вам цукру ?

Серед багатьох факторів, які вибішують початківців бариста перший час, безумовно є роздратування від того, що гість або не може визначитись з напоєм, хоча купляє його регулярно і ти вже знаєш наперед, що саме гість замовить. Або не каже скільки цукру додати в напій. Після деякого часу, у мене 2 роки, з’являється професійна деформація. Вона позбавляє роздратування, проте усвідомлення цього дивовижного факту все одно присутнє і фонить в моїй свідомості.

Давайте проаналізуємо, не досить глибоко, але й не поверхово.

Розглянемо варіанти ...Приходить гість, замовляє напій, бариста готує і видає, проводить розрахунок. Далі відбуваються найпоширеніші сценарії:

- гість відходить, пробує каву, вертається і запитує: « А ви цукор клали ?»

Відповідь: « Ні, адже ви не казали». І додаєте цукор.

- бариста дає готовий напій, проводить розрахунок, не дає мішалку. Гість: « Дайте мішалку». Бариста дає мішалку. Гість розмішує напій, пробує, і запитує: « А ви цукор клали ?» Відповідь: « Ні, адже ви не казали». І додаєте цукор.

Спочатку мені снилися кольорові сни про ці ситуації, потім чорно-білі, я прокидався від того, що весь час у ві сні кричав: «Скільки вам цукру ?» Але нарешті після проф. деформації ці відіння зникли.

Бариста не читає думки, йому не відомо, чи хворіє людина діабетом, можливо на дієті чи інші причини. Основне пояснення на запитання бариста: « Підскажіть, чому не кажете про цукор при замовленні?» відповідь: «Так ви ж не питали !»

Це не логічно, адже гість має зробити замовлення згідно своїх вподобань, але даються взнаки менталітету, чи чогось більшого ?

Шкода, але причина цього феномену більш серйозна, чим здається на перший погляд. І наслідки катострофічні. Пояснюю ...

У людини лобні долі формуються до полюс мінус 25 років. Може у когось раніше, можливо пізніше. Лобні долі мозку відповідають за планування на перспективу і здатність вибудовувати причинно-наслідкові зв’язки. Крім родини, яка займається (чи ні) вихованням дитини, на це впливають соціальні обставини, харчування, находження в тих чи інших соціальних групах, наявність чи відсутність стресових факторів, модель поведінки батьків та інші чинники. Констатую факт, що серед замовників кави на винос, у кінці 2018 року, коли я проводив статистику, відсоток людей, які роблять швидке, зрозуміле і вичерпне замовлення не перевищував 7% - 9%. У решти я перепитував, скільки потрібно їм цукру. Колись робив статистичну вибірку по віку і статі респондентів, проте не буду обтяжувати вас цими данними.

Статистика змінилась з часом. Якщо загальну кількість покупців кави на виніс брати за 100% з яких постійні покупці 20 - 25 % і бариста знає їх вподобання, залишається 75 - 80 % покупців, які замовляють вперше чи, більшість з них, єпізодично, що не дає можливості віднести їх до постійних покупців.

Ці 75 — 80 % розділились умовно порівно на тих, хто робить бариста чітке, зрозуміле замовлення «раціоналісти» і інша половина в замовленні напою не вказує кількість цукру. З цих майже 40% : 10 - 15 % візьмуть цукор в стіках, якщо викласти його прямо перед їх очима, тому ми їх враховуємо до «раціоналістів». Отже робимо висновок: 30 — 25 % покупців кави на винос при замовленні напоїв не кажуть кількість цукру і не беруть його в стіках. Не можуть спрогнозувати і замовити повне замовлення, передбачити свою потребу в кількості цукру, переклавши прийняття рішення на бариста. На цей відсоток, очевидно, припадає якийсь не визначена мною кількість заклопотаних, знервованих, занадто поспішаючих — але ми не беремо це до уваги, так як це, на мою думку, наслідки їх попередніх дій. І це, ймовірно, потребує іншого дослідження.

Загальний висновок: порівняно з кінцем 2018 року кавова культура значно поліпшилась. Кількість покупців кави на виніс, порівняно з кінцем 2018 року, які покращили культуру споживання і виявили більшу обізнаність і організованість при замовленні напоїв на виніс — значно збільшилась. З середніх 8% в кінці 2018 року до середніх 47,5% станом на вересень 2024 року. Звичайно, статистичні дані і висновки по ним мають похибки. Можемо тільки визначити напрямок дослідження і з обережніст’ю обміркувати отримані неповні данні за короткий проміжок часу.

До речі...Знайома, яка з дитиною в Німеччині, розповідала, що на 2025 рік вже заплановані і оплочені екскурсії, на які поїдуть школяри на канікулах 2025 року. І зараз обговорення і планування заходів в класі на 2026 рік. Як вам такий рівень планування ?

Шкода це визнавати, але констатую, що частина покупців «кави на винос» не здатні замовити цукор через свою нездатність спланувати навіть таку просту річ, як купівля кави. Не здатні зробити висновок з попередніх замовлень і змінити формат замовлення, використовуючи набутий попередній досвід. Можливо, в кафе і закладах з посадочними місцями ситуація інша.

Робимо проєкцію на рівні прийняття рішень по виборах різних рівнів, голосуваннях, громадянській позиції та інших напрямках наприклад вихованні дітей та інше, які впливають на наше життя після прийняття поверхових, не обдуманих, не прорахованих на перед рішень — маємо сьогоднішні наслідки. Система сама себе зберігає і робить все для того, щоб людина була зашорена, не відпочивала, була весь час в турботах і проблемах, від зарплати до зарплати, не мала змоги перепочити, озирнутись, обміркувати стан речей і зробити з цього висновки.

Є два сприйняття світу, калейдоскопне і мозаїка. Калейдоскопне, це коли подія змінює подію і заставляє людину весь час розглядати нові візерунки калейдоскопу життя через вереницю подій, інформації різних рівнів та все інше, яке поглинає увагу і не дає зосередитись на важливому. Мозаїка — людина сформувала бачення світу, зміна обставин, різні новини і вся мішура, яка щодня забирає увагу не потрібна, адже людина сформована, пазли складені і на своїх місцях. Причинно-наслідкові зв’язки між діями і наслідками прораховані.

Сподіваюсь, що зернята міркувань на цю тему не впали на асфальт. Обмірковуйте і приймайте правильні рішення. Адже сьогоднішні рішення приведуть до майбутніх наслідків.

Потрібно більше відпочивати, цінуйте себе. Адже завтра потрібно буде перепитувати з гостей: «Скільки вам цукру ?»



Написано : Viho Sánchez 18.09.2021 20:50