Сьогодні нам вдалося поспілкуватись з Євгеном Бручко – засновником та обсмажчиком ростерії Радіо Кава.

1. Розкажіть, з чого починалась ростерія? Як виникла ідея і звідки брали фінансування?

Все дуже просто. Я в кавовій сфері з 2007 року, тож мав справу з багатьма закордонними брендами та українськими обсмажками. По мірі розвитку моїх навиків, виростали також мої вимоги до продукту. В певний момент стало простіше зробити самому, аніж добитися результату від партнерів. Тоді і виникла ідея відкрити ростерію. В той же час дещо змінився вектор розвитку - я побачив, що ринок В2С - поле неоране. Як бачите, ми зараз більш зосереджені на продажі кави саме кінцевому споживачу. При чому ми не стараємося продати комерцію в упаковці з-під спешелті, мовляв, звідки їм знати яке воно те спешалті. Наш асортимент - це комплексний механізм, який легко без різких переломів знайомить клієнта із зрозумілою по смаку Моджианою,потім закріплює звичку гарної кави митою Колумбією чи Ефіопією. Далі на арену виходять натуралочки з анаеробочками - це вже для експериментаторів, любителів чогось новенького, неординарного. Ну, а для найвибагливіших гурманів у нас є теж дещо: гейша, сідра, вуш вуш…
От вам і масштаб асортименту - кава від 7,65$ до 70$ за кг.
Звідки брали фінансування? На момент заснування виробництва в кишені було 1000$, діюча кав’ярня і найголовніше - авторитет, професійні зв’язки, знання. Ну, і так - в перший рік брали двічі невеликі кредити - до 300 тис грн. І це здебільшого на закупівлю зеленого зерна.
IMG_20230130_221827_550.jpg


2. Особливістю вашої ростерії є відеоблог "Будні обсмажчика". Розкажіть про нього, чому вирішили створити, звідки берете теми для випусків?

Канал "Будні обсмажчика" має дві конкретні цілі: створення експертності серед колег з метою проведення курсу навчання обсмажки в подальшому і залучення нових гуртових замовлень, бо В2С - то шлях довгий, а оборотку треба мати для розвитку вже сьогодні.
Теми для випусків беремо тупо з наших буднів. Тут і вигадувати нічого не треба - все відбувається у нас))

IMG_20230130_221941_030.jpg


3. Для тих людей, хто ніколи не куштував вашу каву, що треба скуштувати в першу чергу, тобто якою кавою ви пишаєтесь? А для тих, хто постійно замовляє, яких сюрпризів/експериментів чекати в найближчому майбутньому?

У тих людей, що ніколи не куштували нашу каву, я завжди детально розпитую про їх минулий кавовий досвід. І вже на основі цього можу порадити щось з нашого асортименту. Необачно буде продати клієнту, який купував раніше магазинну суміш з робустою, анаеробну Індонезію, наприклад. Можна отримати зовсім протилежний результат.

Для наших постійних клієнтів найближчим часом сюрпризом в асортименті стануть такі ексклюзивні різновиди з Колумбії, як вуш вуш та сідра. Це дійсно унікальна кава, і ми дуже тішимося, що працюємо з таким продуктом. У нас на обсмажці навіть жартують, що після цих лотів матимемо асортиментний депресняк, бо куди вже далі рости - хіба що вирушати на пошуки унікального зерна на плантації.

Окремо хочеться вказати на наші експерименти з натуральною ароматизацією зеленого зерна. Наприклад, до Дня закоханих ми заквасили зерно в екстракті, який самі готуємо, чайної троянди та рожевому шампанському. Це точно кава не на кожен день, але вона відкриває зовсім нові смакові горизонти. Та й продукт виходить максимально ексклюзивний та лімітований. Судячи з того, як за нами спостерігають інші обсмажчики, ми започатковуємо нішу експериментальної ароматизації кави на стадії зеленого зерна.

IMG_20230130_222224_276.jpg


4. Як ви вважаєте, які зараз є тенденції щодо споживання кави в Україні загалом, якісь нові рецепти, або якісь улюблені оріджини, чи методи приготування?

Тенденція одна - люди стають все більш кавоводосвідченими. Серед багатьох уже є нормальним орієнтуватися в ростеріях, мати своїх фаворитів. Хоч і поле неоране, проте конкуренція висока, тому якість української обсмажки постійно росте.

5. Що для вашої ростерії стало найбільшим викликом після повномасштабного вторгнення у лютому 22 року?

Найбільшою дилемою з лютого місяця для нас стало питання перевезення обсмажки на захід України. Тривоги добавив приклад багатьох наших колег, які перемістили ростери до Львову. Ми з цим питанням спочатку затягнули, а вже потім віра в ЗСУ дала нам змогу залишитися і працювати. Як бачимо, ми не прогадали.

6. Поділіться своїми планами, чи цікавими ідеями на найближче майбутнє. А також, як ростерія планує святкувати нашу перемогу у війні?)

Цікаві ідеї поки залишаться в стінах нашої обсмажки, адже нас читають і дивляться інші обсмажчики))
Перемогу у війні я б відзначив придбанням колорсортеру. По перше, це позбавить готову каву від квакерів. По друге, кожного разу, дивлячись як працює ця техніка, я буду думати: отак і ми позбавилися русаків.

IMG_20230130_222417_978.jpg


7. Як ви вважаєте, чи є в української кави (обсмажки) шанси на Європейському ринку. Чи можете ви уявити вашу каву в продажі в італійських, або німецьких магазинах?

Звісно. Після перемоги над окупантом український продукт уже сам по собі стане брендом. А якість наших ростерій не гірша за європейських. Головне не упустити цей шанс. А от щодо Італії - навряд. Вони дуже пишаються своєю еспресо культурою, щоб купувати якісь там ваші світлі свіжі обсмаження)))

IMG_20230130_222607_445.jpg


IMG_20230130_222648_601.jpg


Щиро дякуємо панові Євгену за розмову і бажаємо нових цікавих експериментів!

РадіоКава https://www.radiokava.com.ua/
Влог Будні обсмажчика https://youtube.com/@roastdays