З початком повномасштабного вторгнення у багатьох з нас залишається все менше і менше сил щоб триматись, але є люди, які змогли втілити навіть якісь нові проекти і особисто я ними захоплююсь! Сьогодні читайте в нашій рубриці "Знайомство" історію про СПЕШ - український проект з доставки кави, який орієнтується на ваші смакові вподобання.
Ми взяли інтерв'ю у його засновника - Євгена Високогляда, де він з нами поділився історією цього проекту.
1. Як давно виникла ваша ідея? Що вам довелося зробити для її реалізації?
Ідея створення сервісу СПЕШ виникла у вересні 2022 року. Тоді я вийшов із світу ІТ-стартапів, в якому працював більше 10 років, взяв паузу в роботі, щоб зрозуміти, чим хочу займатися далі. Все прискорилося із початком Великої війни, котра запустила в мені глибоку переоцінку життєвих орієнтирів, тож я пообіцяв собі займатися лише тим, що подобається на 100%, не відкладаючи мрії на потім.
Каву загалом я п’ю давно, а от фільтр-каву — близько року. Проте саме світ альтернативи захоплює мене найбільше. Сервіс СПЕШ я придумав для себе і таких як я — тих, хто кайфує від заварювання кави вдома і тих, кому складно обрати наступну пачку спешелті кави так, щоб точно влучити у свій смак, адже часу розбиратися в цьому завжди бракувало і я часто був незадоволений своїм вибором до кінця.
Коли я придумав ідею сервісу, я розповів про неї своїм друзям і знайомим, які заварюють вдома альтернативу, щоб зрозуміти, що могло б стати цінністю для них у СПЕШ. Далі я познайомився з Миколою Кононом із Gemini на майстер-класі “Темної Конячки” — він більше 10 років в світі кави, справжній профі своєї справи. Микола допоміг мені перевірити концепцію як експерт, а пізніше — допоміг з реалізацією задуму. Потім я познайомився із обсмажчиками, розповів їм про ідею СПЕШ, ми знайшли взаємовигідні варіанти співпраці. Далі розібрався з упаковкою – знайшов кльову голографічну для лотів смакового досвіду, чорні коробки для доставки, круті наліпки. І запустився.
2. Чим суттєво цей проект відрізняється від "підписки на каву"?
Суттєва відмінність сервісу СПЕШ є визначення смакового профілю людини, адаптації підбірки кави під смаковий профіль клієнта та зворотному зв’язку на кожну пачку кави — ми враховуємо кожен відгук про кожну пачку перед наступною відправкою кави.
Не менш важливим є те, що ми відбираємо каву серед десятків різних обсмажчиків, а не від одного чи кількох, адже часто підписка йде від конкретного обсмажчика, що підходить далеко не всім. Наш варіант гарантує постійне оновлення асортименту та різноманіття.
Також фішкою СПЕШ є унікальне фасування — це лоти ще дорожчої спешелті-кави по 125г для розширення смакового досвіду.
Другорядна відмінність — у підписці часто треба вносити оплату наперед (на 3-12 місяців), в СПЕШ клієнт оплачує кожне замовлення по факту; в класичній підписці є регулярний темп доставки (наприклад, кожні 2-4 тижні), а в СПЕШ ми просто запитуємо клієнта, коли вже актуально.
3. Мені сподобалось, що ви пропонуєте 2 варіанти кави: щоденну каву та більш вишукану. Які критерії для визначення обох цих категорій ви обрали?
Ця фішка конфігурації сету кави прийшла із власного досвіду. Я помітив, що люблю різноманіття в каві та завжди обираю її під настрій. Щодо критеріїв, то для щоденної кави ми відбираємо збалансовані і розкриті в плані смаку лоти, без перекосів в гіркоту чи кислоту — це складна задача для обсмажчика і кожен вирішує її по-своєму, в цьому їхня майстерність.
Лоти для смакового досвіду — це ще дорожча кава (тому ми її фасуємо меншими пачками, щоб кожен міг спробувати, не купуючи стандартну пачку), більш комплексний смак, щось дике, експериментальне або те, що сильно виділяється, але при цьому є смачним — таку каву складно пити щодня, але кілька разів на тиждень — прям кайф.
4. Як зробити перше замовлення та яким чином здійснюється підбір кави за смако-ароматичним профілями?
СПЕШ визначає смаковий профіль завдяки дегустаційному сету і тестуванню наосліп: в сеті підібрано 4 дуже різних види кави, яскравих представників своїх смакових груп, і вони жодним чином не промарковані — клієнту потрібно заварити і спробувати їх наосліп, і обрати один-два лоти, які сподобалися. Це кльово працює, як показує практика.
Дегустаційний сет і є першим замовленням, він коштує 300 гривень. Замовити можна на сайті www.spesh.com.ua або в інстаграмі @spesh.coffee.box
Після визначення смакового профілю ми починаємо відправляти підбірки кави.
5. Що треба зробити ростерії, щоб "до вас потрапити"?
СПЕШ спочатку капить семпли зерна і, якщо є те, що підпадає під наші критерії — бере лоти в ротацію. Також важливим є ціноутворення — ми продаємо каву клієнтам за такою самою роздрібною ціною, як і у обсмажчика, тож партнерське ціноутворення повинно залишатися вигідним для обох сторін.
6. Поділіться планами на майбутнє, чи бачите ви якийсь ідеальний кінцевий результат цього задуму?
Ми почали із фільтр-кави, прокапили більше 100+ лотів, щоб запустити СПЕШ. Зараз ми працюємо над розширенням вибірки спешелті-кави, але вже під еспресо — від турки і гейзеру до еспресо-машин вдома. Також є великий сегмент клієнтів, які п’ють дріп-каву — їм ми також плануємо запропонувати наш сервіс.
Щодо самого сервісу — виходячи з мого досвіду роботи в ІТ-стартапах, я бачу багато всього, що можна автоматизувати або зробити зручним як для клієнта, так і для процесів компанії. Із збільшенням бази клієнтів СПЕШ буде генерувати багато даних, і гріх цим не користуватися. Зараз ми підбираємо каву за допомогою поділу на смакові групи після капінгу та на основі фідбеку клієнта, але через рік це може робити складний алгоритм на основі отриманих від клієнтів даних, щось схоже на те, як точно Spotify підбирає музику на основі ваших уподобань.
7. Чи знаєте ви про подібні сервіси десь за кордоном?
Так, бачив кілька схожих сервісів! Я приємно здивувався, коли знайшов їх — багато ідей і рішень, що крутяться у моїй голові, вже реалізовано в США: сервіси Trade, Mistobox, Altas Coffee Club, Driftaway — вони в тій чи іншій мірі вирішують схожу проблему підбору гарної наступної пачки кави.
Дуже дякуємо пану Євгену за інтерв'ю, бажаємо процвітання і якомога більше нових кавових лотів.
Замовляйте пробний сет, куштуйте, тренуйте свої рецептори)
www.spesh.com.ua
https://www.instagram.com/spesh.coffee.box/
Ми взяли інтерв'ю у його засновника - Євгена Високогляда, де він з нами поділився історією цього проекту.
1. Як давно виникла ваша ідея? Що вам довелося зробити для її реалізації?
Ідея створення сервісу СПЕШ виникла у вересні 2022 року. Тоді я вийшов із світу ІТ-стартапів, в якому працював більше 10 років, взяв паузу в роботі, щоб зрозуміти, чим хочу займатися далі. Все прискорилося із початком Великої війни, котра запустила в мені глибоку переоцінку життєвих орієнтирів, тож я пообіцяв собі займатися лише тим, що подобається на 100%, не відкладаючи мрії на потім.
Каву загалом я п’ю давно, а от фільтр-каву — близько року. Проте саме світ альтернативи захоплює мене найбільше. Сервіс СПЕШ я придумав для себе і таких як я — тих, хто кайфує від заварювання кави вдома і тих, кому складно обрати наступну пачку спешелті кави так, щоб точно влучити у свій смак, адже часу розбиратися в цьому завжди бракувало і я часто був незадоволений своїм вибором до кінця.
Коли я придумав ідею сервісу, я розповів про неї своїм друзям і знайомим, які заварюють вдома альтернативу, щоб зрозуміти, що могло б стати цінністю для них у СПЕШ. Далі я познайомився з Миколою Кононом із Gemini на майстер-класі “Темної Конячки” — він більше 10 років в світі кави, справжній профі своєї справи. Микола допоміг мені перевірити концепцію як експерт, а пізніше — допоміг з реалізацією задуму. Потім я познайомився із обсмажчиками, розповів їм про ідею СПЕШ, ми знайшли взаємовигідні варіанти співпраці. Далі розібрався з упаковкою – знайшов кльову голографічну для лотів смакового досвіду, чорні коробки для доставки, круті наліпки. І запустився.
2. Чим суттєво цей проект відрізняється від "підписки на каву"?
Суттєва відмінність сервісу СПЕШ є визначення смакового профілю людини, адаптації підбірки кави під смаковий профіль клієнта та зворотному зв’язку на кожну пачку кави — ми враховуємо кожен відгук про кожну пачку перед наступною відправкою кави.
Не менш важливим є те, що ми відбираємо каву серед десятків різних обсмажчиків, а не від одного чи кількох, адже часто підписка йде від конкретного обсмажчика, що підходить далеко не всім. Наш варіант гарантує постійне оновлення асортименту та різноманіття.
Також фішкою СПЕШ є унікальне фасування — це лоти ще дорожчої спешелті-кави по 125г для розширення смакового досвіду.
Другорядна відмінність — у підписці часто треба вносити оплату наперед (на 3-12 місяців), в СПЕШ клієнт оплачує кожне замовлення по факту; в класичній підписці є регулярний темп доставки (наприклад, кожні 2-4 тижні), а в СПЕШ ми просто запитуємо клієнта, коли вже актуально.
3. Мені сподобалось, що ви пропонуєте 2 варіанти кави: щоденну каву та більш вишукану. Які критерії для визначення обох цих категорій ви обрали?
Ця фішка конфігурації сету кави прийшла із власного досвіду. Я помітив, що люблю різноманіття в каві та завжди обираю її під настрій. Щодо критеріїв, то для щоденної кави ми відбираємо збалансовані і розкриті в плані смаку лоти, без перекосів в гіркоту чи кислоту — це складна задача для обсмажчика і кожен вирішує її по-своєму, в цьому їхня майстерність.
Лоти для смакового досвіду — це ще дорожча кава (тому ми її фасуємо меншими пачками, щоб кожен міг спробувати, не купуючи стандартну пачку), більш комплексний смак, щось дике, експериментальне або те, що сильно виділяється, але при цьому є смачним — таку каву складно пити щодня, але кілька разів на тиждень — прям кайф.
4. Як зробити перше замовлення та яким чином здійснюється підбір кави за смако-ароматичним профілями?
СПЕШ визначає смаковий профіль завдяки дегустаційному сету і тестуванню наосліп: в сеті підібрано 4 дуже різних види кави, яскравих представників своїх смакових груп, і вони жодним чином не промарковані — клієнту потрібно заварити і спробувати їх наосліп, і обрати один-два лоти, які сподобалися. Це кльово працює, як показує практика.
Дегустаційний сет і є першим замовленням, він коштує 300 гривень. Замовити можна на сайті www.spesh.com.ua або в інстаграмі @spesh.coffee.box
Після визначення смакового профілю ми починаємо відправляти підбірки кави.
5. Що треба зробити ростерії, щоб "до вас потрапити"?
СПЕШ спочатку капить семпли зерна і, якщо є те, що підпадає під наші критерії — бере лоти в ротацію. Також важливим є ціноутворення — ми продаємо каву клієнтам за такою самою роздрібною ціною, як і у обсмажчика, тож партнерське ціноутворення повинно залишатися вигідним для обох сторін.
6. Поділіться планами на майбутнє, чи бачите ви якийсь ідеальний кінцевий результат цього задуму?
Ми почали із фільтр-кави, прокапили більше 100+ лотів, щоб запустити СПЕШ. Зараз ми працюємо над розширенням вибірки спешелті-кави, але вже під еспресо — від турки і гейзеру до еспресо-машин вдома. Також є великий сегмент клієнтів, які п’ють дріп-каву — їм ми також плануємо запропонувати наш сервіс.
Щодо самого сервісу — виходячи з мого досвіду роботи в ІТ-стартапах, я бачу багато всього, що можна автоматизувати або зробити зручним як для клієнта, так і для процесів компанії. Із збільшенням бази клієнтів СПЕШ буде генерувати багато даних, і гріх цим не користуватися. Зараз ми підбираємо каву за допомогою поділу на смакові групи після капінгу та на основі фідбеку клієнта, але через рік це може робити складний алгоритм на основі отриманих від клієнтів даних, щось схоже на те, як точно Spotify підбирає музику на основі ваших уподобань.
7. Чи знаєте ви про подібні сервіси десь за кордоном?
Так, бачив кілька схожих сервісів! Я приємно здивувався, коли знайшов їх — багато ідей і рішень, що крутяться у моїй голові, вже реалізовано в США: сервіси Trade, Mistobox, Altas Coffee Club, Driftaway — вони в тій чи іншій мірі вирішують схожу проблему підбору гарної наступної пачки кави.
Дуже дякуємо пану Євгену за інтерв'ю, бажаємо процвітання і якомога більше нових кавових лотів.
Замовляйте пробний сет, куштуйте, тренуйте свої рецептори)
www.spesh.com.ua
https://www.instagram.com/spesh.coffee.box/