Зазвичай на упаковках свіжообсмаженої кави зазначаються смако-ароматичні профілі для того аби людина мала уявлення про те, яка кава її очікує в середині.
Для деяких людей ця інформація може мати вплив про рішення щодо покупки, забезпечуючи швидкий шлях одержання інформації.
Але з цим твердженням є багато незгодних. На їхню думку, такий складний продукт як кава неможливо описати кількома позначками, які ще є багато в чому суб'єктивними.
Також позначки ноток можуть викликати певні очікування і спричинити розчарування від напою якщо людина їх не відчула.
Тож чи не стають ці профілі скоріше завадою, ніж допомогою?
За кожен аромат в каві відповідає певна хімічна сполука. Тож деякі аромати відчуваються чітко та є яскравими і більш стабільними, інші ж ледь помітні.
Ось на картинці є перелік сполук, які відповідають за той чи інший аромат.
Наприклад 3 Метилбутан - це ізоаміловий спирт, який в промисловості використовується як розчинник, а також для есенцій з фруктовим ароматом і застосовується у парфумерії. В каві він відповідає за фруктовий та солодовий аромати.
Фуранол - теж органічна сполука, яка використовується у парфумерії та у виготовленні напоїв. Його ще називають "полуничний фуранон", оскільки його виявили у полуниці та деяких інших продуктах. Він часто відповідальний за "ананасовий" аромат. У каві він дає фруктовий та карамельний аромати.
Але все одно для того аби відчути їх нам необхідно мати певний досвід, який ми одержуємо від інших продуктів протягом життя.
Щоб якимось чином стандартизувати цей досвід і більш-менш чітко визначати смако-ароматичні профілі, Асоціація спешалті кави у 1995 році опублікувала Колесо ароматів та смаків
Це Колесо містить близько 100 дескрипторів ароматів, тож дегустатори кави керуються цим колесом та власним досвідом аби якомога точніше визначити кожну нотку у каві.
Ще варто зазначити, що це колесо не є універсальним, воно змінюється відповідно до регіональних особливостей, бо досвід смаків та ароматів дегустатора, який проживає в Індонезії буде відрізнятись від досвіду дегустатора з Бразилії. Тож це колесо базове, проте спеціалісти з кожної країни або регіону можуть дещо варіювати його.
В принципі, ми можемо просто пити каву вдома і не замислюватись над її ароматами і можемо не прагнути собі її пояснити, це також нормально. Але з точки зору виробників кави все ж бажано максимально описати товар і ці позначки є в нагоді.
Вживаючи каву і намагаючись вловити заявлені дескриптори ми наче намагаємось повторити унікальний досвід дегустатора.
Такий самий принцип застосовується і у виноробстві. Винний блогер Джеймі Гуд пише що "Дегустаційні нотки відлякують людей". Він каже, що це відлякує нормальних людей, оскільки ті відчувають що у них гірший досвід вживання вина і вони не отримують усіх цих екзотичних дескрипторів смаку.
Аби розчарування не було великим, пам'ятайте, що дескриптори - це більше як орієнтири, а не чітка інструкція.
Поділіться досвідом, як ви особисто сприймаєте смако-ароматичні позначки на упаковці кави і як відчуваєте себе якщо очікування не відповідають реальності?
Для деяких людей ця інформація може мати вплив про рішення щодо покупки, забезпечуючи швидкий шлях одержання інформації.
Але з цим твердженням є багато незгодних. На їхню думку, такий складний продукт як кава неможливо описати кількома позначками, які ще є багато в чому суб'єктивними.
Також позначки ноток можуть викликати певні очікування і спричинити розчарування від напою якщо людина їх не відчула.
Тож чи не стають ці профілі скоріше завадою, ніж допомогою?
За кожен аромат в каві відповідає певна хімічна сполука. Тож деякі аромати відчуваються чітко та є яскравими і більш стабільними, інші ж ледь помітні.
Ось на картинці є перелік сполук, які відповідають за той чи інший аромат.
Наприклад 3 Метилбутан - це ізоаміловий спирт, який в промисловості використовується як розчинник, а також для есенцій з фруктовим ароматом і застосовується у парфумерії. В каві він відповідає за фруктовий та солодовий аромати.
Фуранол - теж органічна сполука, яка використовується у парфумерії та у виготовленні напоїв. Його ще називають "полуничний фуранон", оскільки його виявили у полуниці та деяких інших продуктах. Він часто відповідальний за "ананасовий" аромат. У каві він дає фруктовий та карамельний аромати.
Але все одно для того аби відчути їх нам необхідно мати певний досвід, який ми одержуємо від інших продуктів протягом життя.
Щоб якимось чином стандартизувати цей досвід і більш-менш чітко визначати смако-ароматичні профілі, Асоціація спешалті кави у 1995 році опублікувала Колесо ароматів та смаків
Це Колесо містить близько 100 дескрипторів ароматів, тож дегустатори кави керуються цим колесом та власним досвідом аби якомога точніше визначити кожну нотку у каві.
Ще варто зазначити, що це колесо не є універсальним, воно змінюється відповідно до регіональних особливостей, бо досвід смаків та ароматів дегустатора, який проживає в Індонезії буде відрізнятись від досвіду дегустатора з Бразилії. Тож це колесо базове, проте спеціалісти з кожної країни або регіону можуть дещо варіювати його.
В принципі, ми можемо просто пити каву вдома і не замислюватись над її ароматами і можемо не прагнути собі її пояснити, це також нормально. Але з точки зору виробників кави все ж бажано максимально описати товар і ці позначки є в нагоді.
Вживаючи каву і намагаючись вловити заявлені дескриптори ми наче намагаємось повторити унікальний досвід дегустатора.
Такий самий принцип застосовується і у виноробстві. Винний блогер Джеймі Гуд пише що "Дегустаційні нотки відлякують людей". Він каже, що це відлякує нормальних людей, оскільки ті відчувають що у них гірший досвід вживання вина і вони не отримують усіх цих екзотичних дескрипторів смаку.
Аби розчарування не було великим, пам'ятайте, що дескриптори - це більше як орієнтири, а не чітка інструкція.
Поділіться досвідом, як ви особисто сприймаєте смако-ароматичні позначки на упаковці кави і як відчуваєте себе якщо очікування не відповідають реальності?